Huisdieren

Hondsdolheid

Naast deze vaccinaties bestaat er ook een inenting voor honden en katten tegen hondsdolheid (rabiës). Dit is een ziekte die bij alle zoogdieren kan voorkomen en die wordt overgedragen via speeksel (bijten). Wanneer u met uw huisdier naar het buitenland gaat, is het verplicht om het dier te laten inenten tegen hondsdolheid. Sommige bungalowparken in ons land stellen deze enting ook verplicht.

Myxomatose en VHS enting

Myxomatose en VHS zijn een van de dodelijke virusziekten die nog regelmatig in Nederland voorkomen. Deze ziektes worden verspreid door muggen, vliegen en vlooien, maar kan ook door besmet water, of gras waar het konijn oploopt. Als een konijn besmet is met een van de virussen is het vaak niet meer mogelijk om een succesvolle behandeling te starten. De infectie is zo heftig dat het konijn binnen 12 uur al kan sterven. Dus behandel uw konijn preventief tegen deze virussen , met slechts 1 prikje per jaar!

Vaccinaties

Veel huisdieren moeten regelmatig ingeënt worden tegen een aantal ziektes. Bij ons kunt u uw hond, kat of konijn laten vaccineren. U kunt altijd een afspraak maken voor een vaccinatie of langskomen op een van de spreekuren.

Honden

6 weken